رفتن به محتوای اصلی

درباره بهشت هنر جاوید

موسسه فرهنگی و هنری بهشت هنر جاوید در سال 1396 با هدف فرهنگ سازی و گسترش هنر در شهر یزد راه اندازی شد.  آقای سیدابولقاسم بهشتی مدیرعامل موسسه بهشت هنر و یکی از موسسان و عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان شعبه یزد می باشند. همچنین ایشان در این انجمن دارای سابقه 25 سال سرپرستی بوده و از سال 1357 تا کنون به عنوان مدرس در این انجمن فعالیت دارند.
این موسسه در جهت فرهنگ سازی عمومی جامعه، کشف استعداها، شکوفایی و رشد آنها در زمینه مسائل انسانی، اخلاقی، اجتماعی و هنری به ویژه هنرهای تجسمی فعالیت می نماید و با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در رشته های خوشنویسی، انواع خطوط، نقاشی به سبک های مختلف، تذهیب، مینیاتور، مجسمه سازی، منبت کاری، عکاسی، طراحی، اوریگامی و... گام مثبتی در جهت اشاعه هنر برداشته است. 
همچنین با برگزاری همایش های ملی و مذهبی و  نمایشگاه به مناسبت های مختلف در زمینه هنرهای تجسمی  سعی در معرفی هنرمندان و به نمایش گذاردن آثار آنها به عموم مردم و برقراری ارتباط با تشکل ها و هنرمندان سراسر کشور را دارد.


بهره مندی از اساتید برجسته

به خود می بالیم که از همکاری اساتید برجسته و صاحب نام همانند آقایان دکتر جعفرزاده ، میرایی، علوی، خورشیدی، عرب زاده، وامق، دهقان و خانم ها جدیدی ، ریحانی ، شاهوردی و...بهرمند بوده ایم که با عشق تدریس می کنند. این امر ما را در جهت آموزش استاندارد و اصولی به هنرجویان یاری نموده است.

 

فضای موسسه بهشت هنر:

موسسه بهشت هنر مستقر در بنای تاریخی با معماری منحصربه ‌فرد خانه‌های سنتی یزد می باشد که فضای هنری و زیبا را در اختیار هنرجویان قرار داده است. ساختمان مربوط به دوران قاجاریه و به سبک معماری آن دوران بنا شده است. مساحت آن 1000 مترمربع و دارای 8 اتاق 5 دری و سه دری ، سرداب کم نظیر تالار و هشتی می باشد. این بنا در سال 1394 بازسازی شد. موسسه فضایی مناسبی در اختیار عموم مردم به وپژه فرهیختگان، هنرمندان و فرهنگ دوستان قرار داده است.

بهشت هنر
 
فعالیت های انجام شده:

_ همکاری موسسه با انجمن خوشنویسان یزد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، حوزه هنری ، حوزه تبلیغات و انجمن اسلامی استان یزد و سایر ارگانهای دولتی 

_ برگزاری بیش از 15 نمایشگاه انفرادی، جمعی و استانی در زمینه خوشنویسی و نقاشی ، مجسمه سازی و دیگر هنرهای تجسمی

_ برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه خوشنویسی ، خط _ نقاشی برای عموم مردم و دعوت از اساتید مطرح کشوری از جمله استاد دکتر بختیاری و استاد به آئین جهت برگزاری کارگاه آموزشی خوشنویسی و خط-نقاشی 

_ برگزاری کارگاه های آموزشی فن بیان، تراش قلم، تذهیب، نقاشی، اوریگامی و آمادگی آزمون‌های انجمن خوشنویسان

_ دورهمی اساتید و هنرجویان خوشنویس و حضوره نویسی به مناسبتهای مختلف از جمله عید غدیر، شهادت حضرت علی 

_ برگزاری مراسم افطاری و جشن در مناسبتهای خاص

_ برگزاری همایش فرهنگی و هنری گروه های تئاتر و سینما و...

_ برپایی نمایشگاه بازدید آثار هنرمندان پزشک به مناسبت روز پزشک  و مشارکت در برگزاری اولین جشنواره فرهنگی هنری جامعه پزشکی استان یزد به واسطه پیوستگی و حمایت مادی و معنوی شرکت دارویی پوراطب از بهشت هنر یزد

_ ضبط برنامه تلویزیونی خوشخوران در بهشت هنر به مدت 20 روز و پخش در شبکه استانی یزد و سراسری در سال 1400

_ ضبط و اجرای برنامه زنده صدا و سیما شبکه استانی یزد، در زمینه مسائل فرهنگی_هنری و اجتماعی با حضور هنرمندان و شخصیتهای فرهنگی و سیاسی 

بهشت هنر
 
توسعه فعالیت موسسه:

موسسه بهشت هنر توسعه کلاس های آموزشی هنری فرهنگی و تربیتی و تشکیل کلاس های موسیقی را در برنامه های آینده خود قرار داده است همچنین با توجه به بستر های آماده ، این موسسه آمادگی خود را جهت برگزاری کنسرت و همایش های ارگانهای دولتی و خصوصی در زمینه فرهنگی، هنری و اجتماعی اعلام می دارد.

 

فعالیت‌های انجام شده در موسسه بهشت هنر، منجر به ارتباط موثر و همدلانه سایر نهادهای و ارگان‌های شهر یزد همچون فرمانداری، سازمان صنایع دستی و گردشگری، شهرداری، صدا و سیما و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اهداف و رویدادهای بهشت هنر یزد شده است. این کارنامه و اعتبار فرهنگی _ هنری باعث گردید که بهشت هنر یزد طی برگزاری رویداد جهانی (Photo Walk) در  شهر یزد به عنوان مقصد نهایی معرفی شود.
 

beheshtehonar gallery

  

بهشت هنر جاوید

   بهشت هنر جاوید                    بهشت هنر جاوید

 

                بهشت هنر جاویدبهشت هنر جاوید

بهشت هنر جاوید   

بهشت هنر جاوید